
Brother en Dept starten campagne over leuke dingen in het leven
Met de pay-off 'More Time for Life' start printerproducent Brother een nieuwe campagne om zijn inkjetprinters onder de aandacht te brengen, ontwikkeld in samenwerking met Dept. Want wie met print met Brother, is snel klaar en houdt zo meer tijd over voor de leuke dingen in het leven.
Drie korte films, geregisseerd door filmmaker Glenn Kitson, brengen dat idee tot leven: "Het is verfrissend om samen te werken met een bureau en een klant die openstaan voor het verleggen van grenzen op het gebied van esthetiek, look en feel. Ik houd er niet van om 'reclame-achtige' reclames te maken, en Dept en Brother stonden daar ook voor open. Bovendien wilden ze iets geestigs, wat altijd prettig is."
Dept was verantwoordelijk voor zowel de creatie als strategie. Om het grote aantal campagnemiddelen te beheren, maakte het digital agenncy gebruik van creatieve automatisering voor schaalbare consistentie zonder vermindering van kwaliteit.
Worstelen en trompet spelen
De payoff van de campagne 'More Time for Life' sluit aan bij de hedendaagse wens naar een gezondere werk-privébalans. Elke verhaallijn contrasteert alledaagse kantoorsituaties met bijzondere hobby’s, zoals lucha libre-worstelen en trompet spelen in een punkband, die mogelijk zijn door het snelle drukwerk van de printers.
Matthias Schach, Director Sales & Marketing Brother Europe: “We hebben bewust geïnvesteerd in opvallend creatief werk dat zowel prachtig gemaakt is als een tikje excentriek. Er is leven buiten het werk, en er zijn veel versies van onszelf die samen bepalen wie we zijn. Grote dank aan Glenn en het team van Dept voor het leveren van zulke fantastische assets. We willen de Europese markt opschudden en deze campagne doet dat.”
Tina Blech, Creative Director Dept: "De wereld van printerreclame is meestal niet gedurfd, grappig of cultureel relevant. Dat wilden we veranderen. Door de bijzondere en verrassende manieren te vieren waarop mensen hun tijd na het werk besteden, hielpen we Brother zich te onderscheiden met een boodschap die voor iedereen herkenbaar is: deze printers doen het gewoon, zodat jij weer verder kunt met leven."
De Europese campagne gaat deze week ook in Nederland van start en is te zien zijn op verschillende kanalen, van connected TV en digitale media tot social media, DOOH en streamingplatforms.
Credits
Director: Glenn Kitson
Production Company: Radical Germany
EP: Gernot Jurisch-Navarro
Producer: Benno Schoppmann, Dennis Czaja
DOP: Natasha Duursma
Production Designer: James Middleton
Agency: DEPT®
Client lead: Ellen Schmidtko
Creative Director: Tina Blech
Senior Agency Producer: Katie MacDonald
HoP: Natalie Price
Principal PM: Milena Trottnow
Head of Design: Sönke Schürmeier
Service Production Company: Münchhausen
Editor: Beth Roberts
Edit House: tenthree
Producer: Maya Kilic
Post Production: Rascal
Colourist: Tim Smith
VFX Artist: Antonio Jimenez
Producer: Lisa Fox
EP: Jenna Le Noury
Sound: Killer Crab Men