Stedin lanceert met N=5 nieuw werkgeverscampagne

Stedin lanceert met N=5 nieuw werkgeverscampagne

17-12-2025 (16:11) - Campagnes

Door de toenemende druk op het Nederlandse energienet en een recordvraag naar technisch talent- en IT talen, lanceert Stedin, in samenwerking met N=5, het nieuwe employer branding-concept: 'Werk dat energie oplevert'. De campagne laat zien hoe Stedin als werkgever bijdraagt aan de energietransitie, terwijl het de sociale en collegiale werksfeer binnen het bedrijf benadrukt.

Met deze campagne wil Stedin het werkgeversmerk structureel versterken en zo nieuwe collega's aantrekken. Het elektriciteitsbedrijf verwacht in 2026 circa 800 nieuwe collega's nodig te hebben, met daarnaast een blijvende uitdagende wervingsopgave voor de komende jaren. 

Uit onderzoek blijkt dat de arbeidsmarkt weinig beeld heeft van Stedin als werkgever. Slechts 13% kent het bedrijf goed genoeg om het te overwegen. Tegelijkertijd geven Stedin-medewerkers aan dat de maatschappelijke impact, de inhoudelijke uitdaging en de collegiale sfeer voor hen de belangrijkste energiebronnen zijn.

Werk dat energie levert

De energietransitie vraagt om heel veel extra werk die het net toekomstbestendig maken. Het werk is complex en kan fysiek en mentaal veeleisend zijn, met vroege ochtenden, late avonden en uitdagende vraagstukken. Tegelijkertijd biedt het werk kansen om oplossingen te ontwikkelen, storingen op te lossen en samen te werken met collega’s, dan kost het werk geen energie, maar levert het energie. 

"Werkgeversmerkcampagnes doen het je graag geloven, maar werk is niet altijd leuk. Door daar eerlijk in te zijn en te laten zien wat het wél oplevert, raken we iets waar iedereen wel naar verlangt: werk dat je meer oplevert dan het je kost", vertelt Mike Kleijnen, creatief bij N=5. 

Credits

Stedin: Jan Willem Wiersma, Inge Barendrecht Huizinga, Kevin Lanser, Caitrina van Veen, Duncan Biesheuvel
Bureau: N=5
Creatieve directie: Paul Wagemaker, Arnout Robbe
Creatie: Dieuwertje Matheeuwsen, Mike Kleijnen
Bureau producer: Anna Bosscher
Strategie: Bastiaan Weers
Account: Tamara Saelman, Judith Petit, Saskia van Horssen
Design: Cassie Ng, Robine Schmetz
Productiemaatschappij: Pink Rabbit
Regie: Anna Maria van 't Hek
DOP: Myrthe Mosterman
Executive producer: Niels Visser
Producer: Floor Schroeijers
Edit: Annelien van Wijnbergen @ Kapsalon
Grading en online: Joppo @ De Grot
Muziek: Raven Aartsen @ pump
Sound: David Coehorst
Fotografie: Stijn Hoekstra
Casting: Borgman & Augustinus
Media: Stroom