Meer leden voor bvA in 2022; Erik van Engelen blijft aan als voorzitter
bvA, de belangenbehartiger van merken en merkleiders, zag in 2022 het ledenaantal sterk groeien: 14 nieuwe organisaties sloten zich aan bij het netwerk. Tijdens de Algemene Ledenvergadering op 19 april werd teruggeblikt op het afgelopen kalenderjaar. bvA kreeg het predicaat ‘Koninklijk’ uitgereikt en kondigde aan zich nog meer in te zetten voor de positieve bijdrage die merken kunnen leveren aan noodzakelijke gedragsveranderingen.
“In 2022 kregen we het predicaat ‘Koninklijk’ uitgereikt door de Commissaris van de Koning, Arthur van Dijk, als waardering voor meer dan 100 jaar maatschappelijke bijdrage. Een aanmoediging om met nóg meer energie de belangen van merken en merkleiders te vertegenwoordigen op een zichtbare en relevante manier. En we zijn trots op de toenemende betrokkenheid van onze leden en de sterke ledengroei. Het belang en de voordelen van bvA worden steeds meer herkend door adverteerders", aldus ldus bvA-voorzitter Erik van Engelen, die ook vooruitblikte: “Er wordt steeds meer verwacht van merken en tegelijk krijgen ze vaker kritiek. In onze visie kunnen merken juist belangrijk bijdragen aan veranderingen van gedrag en beeldvorming ten behoeve van milieu, klimaat en maatschappij. In toenemende mate ondersteunen we onze leden daarbij met kennis en praktische tools. Daarnaast zoeken we proactief de publiciteit op voor deze positieve rol van merken en gaan we in gesprek met overheden en brancheorganisaties om positieve ontwikkelingen te stimuleren.”
Het ledenbestand werd in 2022 uitgebreid met een scala aan merken: a.s.r., de Bijenkorf, Cloetta, Enrico | Roots in Good Food, Exact, GranFood B.V., HARIBO, Hogeschool van Amsterdam, MediaMarkt, Signature Foods, Riedel, Upstairs Traprenovatie en Westland Kaas B.V.. Het ledenaantal staat daarmee per 1 januari 2023 op 135. En ook dit jaar zet de groeitrend zich voort met tot en met april al 9 nieuwe leden.
Tijdens de algemene ledenvergadering gingen de leden unaniem akkoord met de herbenoeming voor een nieuwe periode van 3 jaar van voorzitter Erik van Engelen en bestuursleden Arno de Jong, Aart Jan van Triest en Theo van Uffelen. De samenstelling van het bvA-Bestuur blijft daardoor als volgt:
- Erik van Engelen, voorzitter, Algemeen Directeur Wildlands Adventure Zoo
- Nicole Freid, vice-voorzitter en penningmeester, Directeur Marketing & Innovatie HAK
- Arno de Jong, CMO Nederlandse Loterij
- Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience A.S. Watson
- Aart Jan van Triest, CEO Fitchannel.com
- Theo van Uffelen, European Marketing Manager Yakult Europe B.V.
- Nathalie Lam, Global Head of Sponsorship and Lead Inclusion & Diversity Philips
- Charlotte Zelders, Chief Marketing Officer ANWB (tot 1 april 2023)
- Richard van Schaik, Partner