Mooie Boules x Gardeners x Mooie Buurt

Mooie Boules x Gardeners x Mooie Buurt

16-09-2025 (09:30) - Bureaus

Gardeners en Mooie Boules zijn een samenwerking aangegaan op het gebied van strategie en pr. Gardeners heeft (i.s.m. studio.day) geholpen bij het aanscherpen van de merkstrategie voor Mooie Boules en Mooie Buurt en heeft deze samen met Mooie Boules doorvertaald naar een contentstrategie. Daarnaast verzorgt Gardeners de pr rondom de lancering van de Stichting Mooie Buurt en de opening van drie nieuwe vestigingen. 

Beeld: Officiële lancering Stichting Mooie Buurt met symbolische eerste worp van de bal. VLNR: Leanne Waanders (Univé Buurtfonds), Fatima Maria Teixeira (vrijwilliger), Rogier van Genugten (Mooie Boules), Michiel van den Berg (KLUP), Alexander Scholtes (wethouder Gemeente Amsterdam)

Spel als middel voor verbinding

Mooie Boules staat bekend om haar locaties waar spelen, eten en drinken samenkomen, maar de ruimtes staan overdag vaak nog leeg. Met de oprichting van Stichting Mooie Buurt worden de ruimtes, spellen en horeca gratis opengesteld voor buurtbewoners en maatschappelijke initiatieven. Daarmee krijgt iedereen de sleutel in handen om verbindende spelactiviteiten te organiseren. Deze stap sluit aan bij de missie van Mooie Boules om mensen écht samen te brengen via spel, juist in een tijd waarin polarisatie en uitsluiting toenemen. In cocreatie helpt Gardeners Mooie Boules bij de positionering van zowel Mooie Boules als Stichting Mooie Buurt en bij het uitdragen van zowel hun maatschappelijke verhaal als hun groeiverhaal richting pers, partners en bezoekers.

Een partnerschap met impact

De samenwerking richt zich niet alleen op de strategische basis, maar ook op de pr-doorvertaling en uitvoering. Gardeners ontwikkelde de pr-aanpak rondom de oprichting van Stichting Mooie Buurt en de opening van nieuwe locaties in Amsterdam, Den Haag en Utrecht. Daarbij verzorgt het bureau de persmaterialen, onderhoudt het de mediarelaties en zorgt het voor zichtbaarheid in nieuwsmedia, vakmedia, lifestylemedia en via influencers.

“Mooie Boules is een prachtig voorbeeld van een bedrijf dat commercieel succesvol is én dit ook voor de maatschappij wil inzetten,” aldus Maira Evers, managing director bij Gardeners. “Bij Mooie Boules en Stichting Mooie Buurt versterken commercie en maatschappelijke impact elkaar. Wij zijn trots dat wij kunnen bijdragen aan het aanscherpen van hun verhaal en het vergroten van hun zichtbaarheid in deze belangrijke fase van hun groei.”

Jesse van der Meulen, oprichter Mooie Boules: “Na ruim twee jaar onder de radar maatschappelijke events te hebben georganiseerd, is het tijd om onze impact te vergroten. Met de lancering van Stichting Mooie Buurt laten we zien dat spel verbindt, juist in een tijd van polarisatie en eenzaamheid. Belangrijk dat Gardeners ons helpt dit verhaal verder te brengen.”
 


Media

Marketing

Economisch