
LINDA. lanceert LINDA.mini
LINDA. breidt volgend jaar haar merkportfolio uit met de introductie van LINDA.mini. Met dit nieuwe crossmediale merk speelt het mediabedrijf in op een doelgroep die nu precies tussen de bestaande titels LINDA.meiden en LINDA. in valt.
Hoofdredacteur, Lotte Bastiaansen, die zelf midden in deze levensfase staat, gaat met LINDA.mini content maken die niet alleen inspeelt op het ouderschap, maar óók op wat vrouwen zelf nodig hebben om zichzelf niet uit het oog te verliezen terwijl ze moeder zijn. LINDA.mini is er voor aanstaande moeders en ouders van kinderen in de leeftijd van 0 t/m 4 jaar.
Met LINDA.mini biedt LINDA. een merk dat aansluit op een generatie ouders die behoefte heeft aan nuchtere duiding, herkenbare verhalen en essentiële informatie. Uiteraard met de ijzersterke beeldtaal, tone of voice en kwaliteit van LINDA. LINDA.mini krijgt een eigen app en website, social-kanalen én twee keer per jaar een printmagazine.
LINDA.mini komt onder leiding te staan van hoofdredacteur Lotte Bastiaansen (34). Zij startte haar carrière bij LINDA. in 2012 als stagiaire en groeide door naar functies als head of branded content, adjunct-hoofdredacteur LINDA.nl en uiteindelijk creative director. Met twee jonge kinderen (3 en 5 jaar) heeft ze bovendien een scherp oog voor wat er speelt bij de doelgroep.
Lotte Bastiaansen: “Moeder zijn vind ik het mooiste wat er is, maar het is ook intens en soms ronduit chaotisch. Zo presenteerde ik vorige week voor een volle zaal de plannen voor LINDA.mini toen het alarm van mijn telefoon afging, om mij (en dus alle aanwezigen) eraan te herinneren dat er thuis nog een pietenpakje klaargelegd moest worden voor pietengym op school. Herkenbare momenten voor iedere moeder. Met LINDA.mini willen we ouderschap benaderen zoals het écht is: eerlijk, rauw, met zelfspot en soms ongefilterd pijnlijk. We maken het niet mooier dan het is, oordelen niet – maar bieden wel ruimte voor alles wat je voelt als moeder én als vrouw. Ik kijk ernaar uit om samen met ons geweldige team LINDA.mini verder uit te bouwen.”
Alle vrouwen aanspreken
De introductie van LINDA.mini vormt een strategische uitbreiding binnen het LINDA.-portfolio. Waar LINDA.meiden inspeelt op jonge vrouwen (van 18 tot 28 jaar) en LINDA. zich richt op een brede volwassen doelgroep, is LINDA.mini specifiek voor (aanstaande) ouders die zich in een nieuwe levensfase bevinden en hongerig zijn naar human interest verhalen, handvatten, interviews, herkenbare columns, relevant nieuws, lijstjes & tips en inspirerende (shopping)rubrieken. Met LINDA.mini is de LINDA.-familie nog completer en bedient het mediamerk vrouwen in elke fase van hun leven. LINDA.mini wordt in maart 2026 gelanceerd.